(Neville Tranter durant un curs)
Vet aquí una bona notícia: el gran mestre titellaire Neville Tranter farà un curs en format de Masterclass a LA PUNTUAL de Barcelona els dies 25 i 26 d’abril de 2022. Aquesta iniciativa de La Puntual ha permès que el mític director de la companyia Stuffed Puppet Theatre actuï al Festival Ròmbic amb l’espectacle Ubú, el dissabte 23 d’abril.
Programa del taller:
“La simplicitat dels titelles, combinada amb les seves fascinants màscares humanes i moviments suggestius, pot atraure al públic a un món de fantasia que ens atorga visions de l’ànima humana“.
Els participants del Curs “EL PODER DEL TITELLA” seran “entrenats” amb un titella de Neville Tranter i aprendran a manipular-lo a partir de la realització d’escenes curtes, acompanyats amb text o instruments musicals senzills.
El tema del taller és ajudar a explorar i ensenyar als participants les possibilitats del titella com a mitjà teatral. Durant el curs, es posarà l’accent en el paper del titellaire com a actor. Es desenvoluparan escenes amb la marioneta per a crear breus estudis i situacions dramàtiques. Els participants no sols interactuaran amb la marioneta, sinó també amb els altres participants en la creació de les escenes.
Es posarà especial atenció en:
– Com les manipulacions de la marioneta afecten el públic.
– Com els papers de la marioneta i del titellaire són intercanviables (qui serveix a qui?).
– Les diferències entre el “llenguatge corporal” del titella i el del titellaire.
– Les possibilitats d’explicar una història amb titelles.
– La utilització de l’espai teatral i la seva importància.
– Les tècniques de veu.
– Altres factors de suport, com la llum i el so
Informació pràctica:
– Dies: 25 i 26 d’abril de 2022
– Durada: 8 hores
– Número màxim d’alumnes: 15
– Lloc: La Puntual. C/ Allada Vermell 15. 08003 Barcelona
– Inscripcions: coordinacio@lapuntual.info Fins el 30 de març 2022
Neville Tranter:
Titellaire australià instal·lat des del 1978 a Amsterdam, Holanda. Fundador, director i únic intèrpret de la companyia Stuffed Puppet Theatre. Des dels seus primers treballs, “Studies in Fantasy” 1982, “Els Set Pecats Capitals” 1984, “Manipulator” i “Underdog” 1985, va sorprendre i va convulsionar el tranquil món del teatre de titelles europeu. Espectacles de línia dura en què es mostra fins a les últimes conseqüències el diàleg dramàtic entre el titella i el manipulador, entre titella i actor, entre l’home i el seu doble. Els seus muntatges aconsegueixen produir un fort impacte al públic, gràcies a una tècnica interpretativa, vocal i de manipulació realment única.