Del 14 al 19 de maig de 2019
1omença aquesta setmana el 22 Festival Internacional de Teatre de Teresetes, a Palma de Mallorca. Un Festival dirigit per Aina M. Gimeno amb la mà dreta de Beatriu Solevillas, i que es produeix a diversos espais de la ciutat, com son el Pati de la Misericòrdia, el CC Can Balaguer, el Teatre Sans, el Teatre Catalina Valls, la Sala Petita del Teatre Principal i el Teatre Xec Forteza.
Igualment el Festival des de fa anys es prodiga per tota la illa, amb actuacions aquest any a les següents localitats: Alcúdia, Algaida, Bunyola, Colònia Sant Pere, Colònia Sant Jordi, Costitx, Inca, Llucmajor, Muro, Porreres, Port de Pollença, S’arracó, Sa Pobla, Ses Salines,Sineu i C.I.N.E.
Important destacar les Jornades Professionals que tenen lloc els dies 16 i 17, al Centre Cultural Can Balaguer. I del 14 al 17, Damien Schoëvaërt-Brossault imparteix un curs de ‘teresetes pop-up, a la Sala d’assaig de la Misericòrdia.
Pe veure tota la informació, us podeu adreçar a la pàgina web del Festival, clicant aquí.
Vet aquí els espectacles que es podran veure aquests dies a Mallorca:
‘El Peix d’Or’, de Binixiflat (Illes Balears)
Estrena a les Illes Balears.
El peix d’or és un conte rus que Biel Porcel ha adaptat per a teatre de teresetes. De tipus cíclic, on el protagonista ha de repetir diverses vegades la mateixa acció màgica, amb resultats diferents. Ens parla d’una parella de pescadors pobres i de les seves estranyes relacions amb un peix màgic que els dona tot allò que demanen. Una aproximació al drama de l’ambició desmesurada.
‘Clea en el bosc de coral’, de Coloradas (Illes Balears)
Un homenatge als petits i meravellosos habitants del fons marí, que pateixen l’amenaça de les conseqüències de l’acció humana, com per exemple l’illa del plàstic. Ens submergim en una mar d’ombres i so, cream un espai màgic, marí, per mitjà de l’artifici de les ombres, les projeccions i els paisatges sonors.
‘El mundo de Dondo’,
de Julia Sigliano (Argentina)
Estrena a les Illes Balears.
L’obra és un recorregut profund, sensible i sincer per les preguntes que els nins es fan sobre el que significa néixer i créixer. Dondo n’és el protagonista, al qual coneixem des de la gestació i el naixement fins als primers anys de la seva vida. Hi compartirem els desafiaments de créixer i aprendre.
‘Le petit circ’, de Laurent Bigot (França)
Estrena a les Illes Balears.
Petita forma contemporània de teatre d’objectes sonors. Sobre una instal·lació que evoca una pista de circ, el músic electroacústic Laurent Bigot posa en moviment objectes i juguetes de fusta, plàstic, filferro, ressorts i fragilitats. Els fregaments i les vibracions produïts són captats per micros i difosos sense artifici. L’acció alimenta el so, el so desvia l’acció. La manipulació és perillosa, el perill de la caiguda sempre hi és present.
‘Gnoma’ de Pea Green
Boat (Catalunya)
Estrena a les Illes Balears.
La gnoma Gwendolyn i Matilda l’Ocell han construït una casa per a viure-hi plegades. Hi estan molt il·lusionades, però se’n temen que la convivència no és tan senzilla. Gnoma tracta el repte de la convivència i l’amistat, les diferències i l’acceptació dels altres, amb una mirada a una estructura familiar diferent.
‘Re-Cor’, de Disset Teatre (Illes Balears)
Espectacle visual i físic que planteja la incògnita dels records i de l’oblit a través de la recerca i l’experimentació del teatre de gest, la paraula i l’objecte. Dues cosines, Rebeca i Coralina, es troben a l’aeroport de forma fortuïta. Durant el vol s’endinsen en els seus records, fragilitats i fortaleses, en un joc constant entre el present i el passat, el món real i l’oníric que transporta a l’espectador a l’espai comú de la vivència i la memòria.
‘Go’, de Polina
Borisova & Odradek (Rússia-França)
Estrena a les Illes Balears.
Inspirat en la senzillesa de les persones extraordinàries, Go! narra la solitud d’aquells que viatgen en els records. En la foscor del seu apartament, una dona gran passeja entre illes de llum. Troba restes d’objectes, de records i de vides; posa de manifest les emocions amb un toc de burla i un vel d’humor. Go! ens proposa entrar en un món visual singular i simbòlic, ple d’emoció i tendresa per a tractar el tema de l’última partida.
‘Projecte cases’, de Xesca Salvà (Illes Balears)
Cases és una combinació entre acció i instal·lació en què us trobareu quatre petits espectacles que arrenquen en el moment en què us donen uns auriculars i, asseguts davant d’una taula amb una maqueta, us conviden a escoltar un àudio. A cadascuna de les cases us explicaran històries íntimes protagonitzades per dones a partir d’entrevistes reals. El so condueix l’espectador a interactuar sota les indicacions precises dels auriculars de cadascú.
‘Pulcinella’, de
Teatro Matita (Eslovènia)
Estrena a les Illes Balears.
L’espectacle es basa en situacions còmiques del personatge tradicional italià Pulcinella, que no coneix l’autoritat o la por. És una forma de minimalisme de teresetes, en què, primer, la tereseta es crea a partir de no-res; a continuació, cobra vida i immediatament es troba cara a cara amb un soci amb qui jugar; personatges com el ca, i la mort, però en contrast amb la tradició; la història acaba sense un guanyador.
‘Jai, el mariner’, de
Zipit Teatre (Catalunya)
Estrena a les Illes Balears.
Tres comediants que van de port en port contant aventures de mar arriben per a narrar la història de Jai, el mariner i el seu viatge cap a l’amor de la bella Marie Claire, l’al·lota del far que eleva els seus sentits amb el seu bell cant. Jai emprendrà un camí llarg i emocionant: balenes gegants, taurons famèlics, micos salvatges… un munt d’aventures que haurà de superar per a arribar al seu objectiu. És sorprenent, però, que de vegades allò que cercam és més a prop del que ens pensam.
‘Roig Pèl-Roig’, de
Mimaia Teatre (Catalunya)
Estrena a les Illes Balears.
A les mines de carbó viu Roig Pèl-boig. Encara és un nin, però ja coneix el treball dur de la mina i el sabor de les pedres. El carbó que troba Roig il·lumina el món de fora, un lloc idealitzat on somia escapar algun dia per a poder mirar la lluna. Roig Pèl-boig és una història de llum i d’ombres que convida a una reflexió sobre allò visible i l’invisible; sobre l’origen i el valor de les coses que envolten les nostres vides.
‘Bruixeries’, de
Teresetes Mitjorn (Illes Balears)
Estrena a les Illes Balears.
Una bruixa, un bruixot i un divertit fantasma que ens presenten gags i efectes màgics i còmics a balquena, a l’antiga manera de les teresetes de guant.
‘Mr.Train’ de Trukitrek (Menorca-Catalunya-Brasil)
Estrena a les Illes Balesras.
Mr. Train és una història plena d’ironia i comicitat que narra la relació entre un ca vagabund i un vell solitari que viu en una estació de tren on mai passa ningú. Una faula poètica que ens parla de la solitud. Està inspirat en el conte Il cane blu, del poeta i guionista italià Tonino Guerra. Un espectacle sense paraules que uneix el teatre de teresetes i el cinema d’animació.
‘Titeretú’, de
Itinerària (Catalunya)
Estrena a les Illes Balears.
Titeretú és una instal·lació de 5 mans gegants de tereseter construïdes amb fusta i ferro amb les seves entranyes de mecànica bàsica a la vista. El públic deixarà de ser un simple espectador per a convertir-se en el protagonista de la història: la tereseta! Utilitzant el cos com a única eina, els participants resoldran jocs d’equilibri, precisió i coordinació.
‘Les grand-mères sont
des anges’, de Cia. de L’Echelle (França)
Estrena a Espanya.
És la història de dues nines; una té una padrina; l’altra, no, però li agradaria molt tenir-ne una. On es pot trobar una padrina, però? A la llar de les persones majors. Heus aquí, com naixerà una gran història d’amor; plena de riures, de llàgrimes, de ximpleries, de tendresa i tristesa.
‘Happy Bones’, de
Teatro Matita (Eslovènia)
Estrena a Espanya.
Un munt d’ossos, recopilats de diferents parts del món, un petit taüt i un panda farcit. Com un alegre alquimista, el tereseter crea personatges, emocions, i els embolics emergeixen de la matèria inanimada. Els ossos, sense utilitzar una sola paraula, expliquen les seves històries sobre la solitud. El teatre d’objectes en la seva forma més crua ens mostra les seves possibilitats infinites. Partitura dadaista, comèdia negra irònica, que cada segon canvia la perspectiva de l’espectador, el sorprèn i el fa riure.
Podeu veure el programa complet clicant aquí.