El col·lectiu de Sitges La Tija va estrenar dijous l’espectacle Zucco di pomodoro sobre una peça de Florenci Salesas que du el mateix títol. La combinació de teatre d’ombres i música electrònica en directe té cos i, ja sigui per l’ambient fosc de les ombres o bé per les evolucions sonores de Salesas, es dirigeix a una via de comprensió onírica. Per això encaixava perfectament en la programació del NoNoLògic, el festival dedicat a projectar formes escèniques experimentals, avantguardistes i no lògiques. Zucco di pomodoro ha estat dirigit per Josep Milan i hi intervenen els artistes i manipuladors Montse Gu, Bel Suñé, Tuts Fernàndez i Josep van Gorkom.
L’espectacle, el de format més petit dels que es van poder veure la nit de dijous al cenre cívic Can Felipa de Poblenou, a Barcelona, té una aparença de simplicitat (amb una única pantalla sobre la qual es projecten ombres opaques, siluetes filigranades i transparències líquides) que amaga la complexitat tècnica que hi ha al darrere. La interacció amb la música és un dels grans valorsde la proposta i el que li dóna una dimensió que el fa especial.
La companyia La Tija ja havia fet dos muntatges anteriorment, un per al carnestoltes de Sitges i un altre per a la Festa de la Poesia de la mateixa localitat. La seva presència a la programació del NoNoLògic va coincidir amb la celebració dels deu anys d’existència de l’editorial alternativa La Olla Expréss; també hi actuaven el músic i artista visual Panotxa amb els Caps Parlants i el videoartista Truna Andrés, amb el concert, a més, d’Eli Gras, ànima i cervell de La Olla Expréss i de tot l’esdeveniment.